Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Hugo Boss - Honnan is küzdötte fel magát a közkedvelt márka?

Hugo Boss - Honnan is küzdötte fel magát a közkedvelt márka?

A Hugo Boss mára már az egyik legnépszerűbb és legexkluzívabb márka, mely sok férfi kedvence lett az évek során. A történelmében azonban még ma is vannak megkérdőjelezhető szálak, viszont egy biztos, a 20-as éveket követően a márka létrejötte után, a náci egyenruhák gyártása volt a cég fő megélhetési forrása. 

Haladjunk lépésről lépésre és ismerjük meg a márka történetét!

Hugo Boss 1885-ben született a Németországi Metzingenben és a húszas éveiben itt is vette át szülei fehérnemű üzletét. A háború kitörésével őt is besorozták katonának, majd a szolgálati ideje lejártával újra próbálta éleszteni fehérnemű üzletét, ami nehézségek árán sikerült is neki, viszont ennél többet a sors nem igazán ígért számára. Ekkor azonban megjelent egy új szereplő is a színen, aki azt ígérte, hatalomra kerülését követően visszaállítja a Birodalmat dicső állapotára, mely Boss számára is csábítóan hangzott. Kiszakadva a fehérneműkészítés világából megalapította ruházati gyárát, ahol már mindenféle ruhatípus előállításával foglalkoztak, többek között munkaruhákkal és sportruházattal is, így meglátva a piaci rést, megegyezett a náci vezetőkkel, hogy alkalmanként megtervezi és kivitelezi a náci egyenruhákat. Itt azonban a történet kettéágazik, mivel mások szerint, a megbízással a náci vezetők maguk keresték fel, és Boss még nem is tudta, hogy kiknek készíti a megrendelt darabokat.

forrás: https://tudas.hu/tag/hugo-boss/

A gazdasági válság azonban rá is hatással volt, a cég a csőd szélére került, így 1931-ben belépett az NSDAP-be, egyesek szerint lelkes tagként, mások szerint csak azért, hogy cégét mentse, és hosszútávra, folyamatos gyártásra szerződött a náci vezetőkkel. A cég hirtelen feltörése magas bevételeket és még több megrendelést eredményezett, így egy idő után már nem csak a katonai egyenruhákat, hanem a postamesterek és vasúti dolgozók egyenruháit is ők gyártották. Emiatt a magasfokú kapcsolat miatt a nácikkal, Hitler bukása után alapvetően is bíróság elé kérült volna Boss, azonban az esetre rátett még egy lapáttal az is, hogy a munkásai többségének besorozását követően a Gestapo segítségével szerzett magának közel 200 kényszermunkást is.

A bukást követően 1945-ben bíróság elé került, azonban a kényszermunka szervezésében való részvételt még nem tudták addigra kivizsgálni, így csupán egy magas pénzbírságot kapott. Nem sokkal ezután egy fogtályog miatt meghalt úgy, hogy tudta, hírneve és végének jövője is kérdéses. Boss halál után a gyár vezetését veje, Eugen Holy vette át és a cég csöndesen működött tovább a korábbi bevételeknek köszönhetően, melyeket egy svájci bankszámlán tartottak, elsősorban a francia katonai egyenruhákat és a Vöröskereszt egyenruháit gyártották. A termelés fokozatosan növekedett, 1956-ban első öltönyét is legyártotta a cég, azonban az 1960-as években ismét a csőd szélére kerültek anyagi gondok miatt.

forrás: https://www.hugoboss.com/au/boss-experience/

A vállalkozást ekkor Boss unokái, Jochen és Uwe vették át, akik egy új korszak, és a nemzetközi hírnév kezdetét jelentették a cég számára. A gyár fókusza fokozatosan átállt a munkaruhákról az öltönyök és sportruházatok gyártására, a 80-as évekre pedig be is lépett a nemzetközi divatházak világába. 1993-ban a vállalat és a Boss család útjai szétváltak, így újabb fejezet érkezett el a márka életében, az olasz Mazzotto S.p.A. tulajdonába került. Ők a cég alapvető varázsát megtartva új stratégiába kezdtek, több almárkát hoztak létre a termékkínálat bővülése miatt.

Jelenleg 5 almárka létezik náluk:

  • BOSS Black (Az elegáns irányvonalat képviseli)
  • BOSS Orange (A lezser, hétköznapi stílust képviseli)
  • BOSS Green (A sportos elegancia követe)
  • HUGO (Az elvont, extravagáns stílust képviseli)
  • BOSS Selection (A prémiumok prémiuma)

A férfiruhák gyártása mellett a cég ma már kiegészítőket, parfümöket és újabban már mobilokat is gyártanak. Illatszereik és kiegészítőik ugyanolyan nagy népszerűségnek örvendenek, akár csak a ruházati termékeik.

Mára már viszonylag sikerült levetkőznie magáról nem túl példaértékű múltját, azonban egyesek még a mai napig is rossz szemmel néznek a márkára eredete miatt.

Te melyik tábort erősíted?